srijeda, 5. prosinca 2012.

Predbožićne radosti : Ukrasi za bor - od slanog tijesta

Recepata ima više, radi se o različitom omjeru brašna, soli i vode. Ovaj je vrlo jednostavan, a tijesto je podatno i lijepo prima boju.
Od takvog tijesta se mogu osim ukrasa za bor raditi i razni drugi ukrasi.
Moja kćerka i ja smo ove na slikama radile prije dvije godine i još uvijek su lijepi i ne pucaju.












4 čaše glatkog brašna (tip 550)
1,5 čaša soli (ja koristim morsku kuhinjsku)
1,5 čaša tople vode

Od toga zamijesiti glatko tijesto (slobodno se doda još vode da bi se postigla glatkoća tijesta - meni nije bilo potrebno). Tijesto treba dobro umijesiti dok ne bude sasvim glatko, poput plastelina.
Razvaljati ga na debljinu oko 3-4 mm, pa modlicama izrezivati oblike. Treba paziti da ne budu predebeli, jer su onda preteški za borove grančice. Ja ga razvaljam na drvenom stolu, pa ako se i prilijepi, imam špahtlu (zidarsku) kojom lako odignem oblik sa površine. Može se razvaljati i na papiru za pečenje.
Ako je potrebno, čačkalicom ili slamčicom izbušiti rupice za vrpce. Ako treba na oblike zalijepiti komadiće tijesta (poput gumbića na snjegoviću ili kuglica na jelkicama, tada treba površinu tijesta malo navlažiti vodom).
Staviti sušiti na radijator ili u poluotvorenu pećnicu na oko 60°C.
Kad su suhi, može ih se bojati temperama i ukrasiti šljokicama, gliter-ljepilom itd.









Što bih ja bez pomoći malih ručica? :)))))




Mislila sam da ove godine nećemo raditi ukrase za bor, ali sam se prevarila. Vani pada snijeg, malo nam je dosadno i ipak je pala odluka da napravimo još ukrasa.
Ja sam za desetak minuta napravila tijesto, izvadila kalupima većinu oblika, a onda je moja kćer preuzela zabavu u svoje ruke. Nije se za nju znalo skoro sat vremena, a ja sam u miru radila ručak. Sad su naši ukrasi na sušenju, a kad se mećava vani malo smiri otići ćemo po tempere kojih nam je "usfalilo", pa onda opet slijedi zabava.




Gotovi se mogu vidjeti ovdje: Ukrasi od slanog tijesta





Nema komentara:

Objavi komentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...